Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u veelgestelde vragen voor zowel medewerkers als cliënten.


Of kies een onderwerp


Medewerkers

Je krijgt als medewerker van De Nieuwe Zorg Thuis de reiskosten volgens CAO-VVT. Wij streven ernaar om te zorgen dat jouw cliënten binnen een straal van 10 km wonen, zodat je met de fiets er naar toe zou kunnen en er alleen sprake is van een fietsvergoeding.

De Nieuwe Zorg Thuis betaalt de salarissen per periode van 4 weken uit. Dit is altijd op de vrijdag in de 2e week van de periode. Voor de betaaldata zie: https://dnzt.nl/documenten - Medewerkers - Betaalschema lonen 2019.

Ja, je krijgt als medewerker één contactpersoon en dit is tevens je planner van jouw regio.

De Nieuwe Zorg Thuis werkt met ONS. Jij, als medewerker krijgt inlogcodes waarmee je jouw rooster in kan zien en je gewerkte uren kan accorderen. Hiermee kun je verder ook communiceren met jouw planner.

Je meldt je telefonisch ziek bij je planner tussen 08.30 en 09.00 uur. Je informeert ook je cliënten en zegt dat je ziek bent en vraagt of er vervanging nodig is. Zie ons handboek voor de verdere procedure ziekte.

Zie het handboek van De Nieuwe Zorg Thuis voor de regels en procedures.

Ja, dat is verplicht m.b.t. de fiscus en afdrachten.

Cliënt

Ja, de planners van De Nieuwe Zorg Thuis regelen voor u invalkrachten tijdens de vakantie en/of ziekte van uw vaste medewerker. Het kan wel voorkomen dat de invalkracht niet altijd op dezelfde dag en tijd kan zoals u gewend bent. Dit wordt in goed overleg met u als cliënt besproken.

De Nieuwe Zorg Thuis is bezig met het opstellen van een digitale zorgmap. Wilt u toch over een zorgmap van De Nieuwe Zorg Thuis beschikken, dan kunt u deze downloaden bij het tabblad documenten bij het kopje cliënten.

Ja, dat is een verplichting vanuit de gemeente en hiermee bewaakt De Nieuwe Zorg Thuis uw inzet van zorg.

Ja, dit is zowel Arbo technisch als verzekering technisch verplicht.

Het eerste contact heeft u met een van onze Planners. Deze bespreekt samen met u de wensen en mogelijkheden voor de hulp thuis (Hulp bij het huishouden en/of begeleiding). Via Menu - Onze mensen op kantoor - kunt u zien wie uw vaste aanspreekpunt is. Onze Planners zijn bereikbaar via (+31) 085 023 90 43 keuze 1.

De Planner bespreekt ook met u welke medewerker op welke momenten gaat starten. In sommige gevallen kan het zijn dat er eerst een afspraak met u wordt gemaakt met een van onze huisbezoekers om nadere werkafspraken te maken.

Uw medewerker komt bij u thuis op de afgesproken dag en tijd. De medewerker stemt met u en/of uw mantelzorger(s) de uit te voeren werkzaamheden af. Hierbij wordt er gekeken naar welke taken u zelf uitvoert en bij welke taken u ondersteuning nodig heeft. U kunt op ieder moment aangeven of u tevreden bent over de uitvoering van de werkzaamheden. Dit kunt u met uw medewerker bespreken. Komt u er samen niet uit? Neem dan contact op met uw Planner voor een passende oplossing.