Telefoon van ons in de avond?
Per 1 maart 2024 kan het voorkomen dat u ook 's avonds door ons wordt gebeld. Als we u niet kunnen bereiken, nemen we graag de volgende dag nogmaals contact met u op!
Voer hieronder uw postcode in en vind
het telefoonnummer van uw zorgregio!
Jouw nieuwe dag | Kwaliteitsadviseur Janine

Jouw nieuwe dag | Kwaliteitsadviseur Janine

Hoe zorgen wij ervoor dat onze zorg altijd up-to-date is? Hiervoor hebben wij een kwaliteitsadviseur! Wat zij precies doet en hoe zij dit doet? Janine legt het jullie graag uit!

Terug

Wat doet een kwaliteitsadviseur?

Simpel gezegd, een kwaliteitsadviseur bewaakt de kwaliteit van de zorg. Denk hierbij aan de veiligheid van de cliënt en de medewerkers van DNZT. Voor ons is het belangrijk dat iedereen zich prettig voelt en dat we altijd goede zorg leveren. Onze kwaliteitadviseur Janine houdt zich bezig met het onderzoeken en doorvoeren van diverse procedures, systemen en de kwaliteit. Benieuwd naar haar Nieuwe Dag in coronatijd? Lees het hieronder!

 

Dag 1 van de audit 

Vandaag start de externe audit voor ons kwaliteitssysteem ISO 9001. Normaal gesproken komt een onafhankelijke auditor van een certificeringsbureau twee dagen bij ons op kantoor. Zij spreekt dan met verschillende collega’s en met mij als kwaliteitsadviseur om te beoordelen of ons kwaliteitssysteem goed werkt. Maar in deze coronatijd zal de tweedaagse audit online plaatsvinden.

Zelf ben ik al een aantal weken vanuit huis aan het werk en probeer ik me zo goed mogelijk voor te bereiden voor deze online audit. Het blijft spannend, want wat als de techniek ons in de steek laat? Of wat als onze buren, die bezig zijn met een nieuwe keuken, weer gaan boren?

Voordat ik mij aanmeld zie ik een WhatsApp-bericht binnenkomen van onze directeur: “Zet ‘m op vandaag! We gaan het doen.” Fijn om die betrokkenheid te voelen!

Om stipt 9.00 uur start het gesprek met de auditor. Eerst hebben we een informeel gesprek. Daarna start het serieuze werk. Het is wel even zoeken naar de juiste manier van werken. Ik probeer uit te leggen hoe wij bepaalde zaken hebben aangepakt. Ik laat via het scherm wat documenten zien, maar de auditor begrijpt niet helemaal het verband. Pfff, ik krijg het er warm van. Hoe pakken we dit aan? De auditor stelt voor om een paar stukken te mailen, zodat zij dit rustig kan doorlezen. Ze zal over een kwartiertje weer inloggen. Ik ga naar beneden om een kop koffie te halen.

Na een kwartiertje ontmoeten we elkaar weer online. Gelukkig geeft ze aan dat ze het helemaal begrijpt! Er volgen daarna nog verschillende gesprekken met meerdere collega’s, waar ik als toehoorder bij zit. De tijd vliegt voorbij. Voordat ik het weet zit de eerste dag erop. Al met al heb ik er een goed gevoel over!

 

Dag 2 van de audit 

Een vervelende start van de tweede dag. De vaatwasser geeft een foutmelding aan. Het warmte-element blijkt stuk te zijn!

Ik haast mij weer naar boven, want er volgen nog drie auditgesprekken met verschillende collega’s. De auditor wordt steeds enthousiaster. Als laatste hebben we een gesprek met een medewerker in het veld. De uitspraak: “Mijn werk is geen werk” maakt veel indruk.

Tijdens het eindgesprek met de directie geeft de auditor aan dat ze geen verbeterpunten heeft gevonden. Ze heeft veel waardering voor onze innovatieve manier van werken. Iedereen heeft een toegevoegde waarde binnen de organisatie. Wat een positief nieuws. Beter kan toch niet!

Opgelucht kom ik op de overloop mijn zoon tegen: “Mam, ik ben geslaagd!” Hij heeft eindelijk zijn laatste cijfer van zijn studie binnen. Beneden snort een nieuwe vaatwasser. Mijn dag kan niet meer stuk!

Janine